Hva klinikken tilbyr

Klinikken tilbyr følgende typer behandlinger:

• Fotbehandling utført av Autorisert Fotterapeut.
  • Behandle og kartlegge problemer og smerter i forbindelse med hud, negler, muskler og skjelett.
  • Avlastninger ved trykkpunkter og/eller feilstillinger i føttene.
  • Velværebehandling for friske føtter.
  • Skoveiledning og skoanalyse i forhold til hvilke problem man har med føttene.
  • Ledd og bevegelsestester
  • Individuell veiledning i fotøvelser, mulighet for fotøvelser i app på mobilen.
  • Fotens Klinikk selger forskjellige produkter og kremer som er velegnet til ulike hudtyper og tilstander:
    Produkter for negler (styrkende neglolje og produkter som hjelper ved mistanke om neglesopp), kremer for normal hud, tørr hud, hudsprekker, sensitiv hud, varme eller svette føtter, gnagsårkrem eller gnagsårsokk, diabetessokker i ull, samt produkter for hud som har behov for å normalisere eller opprettholde en normal flora.
    Velkommen for råd og veiledning om valg av produkter til din hudtype!

Lagre

Hard hud og hudsprekker oppstår på trykkutsatte steder og steder som er utsatt for gjentatt friksjon over tid. Dette får du skånsom hjelp med under en behandling.
Individuell råd og veiledning om egenpleie.
Smerter i ulike deler av føttene kan komme av forskjellige ting, som f.eks torner, feilbelastninger, feilstillinger som hammertå og hallux valgus, plantarfascitt, Mortons nevrom eller andre tilstander.
Fotvorter er forårsaket av HPV virus, og er en godartet utvekst på huden. Vanlig hos barn og unge, og smitter ofte på steder hvor flere går barbeint. Bør behandles dersom de blir smertefulle og/eller påvirker gangfunksjonen.
Inngrodde negler er en smertefull tilstand som blant annet kan oppstå som følge av feil neglklipping. Området kan bli rødt, hovent og betent. Behandles gjerne ved hjelp av neglkorrigering og avlastning.